Verimli ve Aynı Zamanda Eğlenceli Bir Haftasonu için 5 Öneri

Hafta içi her gün okula veya işe gidiyoruz. Sabah alarm bizi erkenden uyandırıyor kalkıp hazırlanmamız için. Yola çıktığımızda hepimiz haftasonunun gelmesini iple çekiyoruz ki rahat rahat uyuyalım, ders dinlemek zorunda olmayalım veya işe yetişmek gibi bir derdimiz olmasın. 5 gün boyunca yorulup, her gün haftasonunun hayaliyle kalkarken 2 güncük tatil hiçbirimize yetmiyor tabi.

Ben de her sabah okula giderken "Haftasonu bir gelsin de öğlene kadar uyuyacağım,tüm gün film izleyeceğim" gibi hayalleri olan bir öğrenciyim.Geçtiğimiz 2 hafta vize haftamdı ve dersleri yetiştirebilmek için her anımı çok verimli kullanmam gerektiğinin farkındaydım. Tabi bu durumda haftasonu hayallerim yerini "Sabah erken kalkıp histolojiye baksam, öğleden sonra da anatomi, akşama da endodontiyi bitirsem" gibi planlara bıraktı. Ve fark ettim ki haftasonu aslında çok uzunmuş! İçine birçok ders sığdırabildim ve sıkıldığım zamanlarda dizi de izledim. Yani işin sırrı zamanı verimli kullanmakmış, böyle olursa haftasonu istediğimiz her şeyi yapmaya hayli hayli yetermiş de artarmış.

Vizelere çalışmak zorunda olmadığım ilk haftasonumda bu "verimli haftasonu" düzenlemesini sosyal aktiviteleri ve ev işlerini de ekleyerek yeni bir formata dönüştürdüm. Ve diyebilirim ki gerçekten önceden tembel tembel yatıp hiçbir şey yapmadığım haftasonlarıma acıdım. Bu kadar iş sığdırabilecekken boşa harcamışım resmen. Ama zararın neresinden dönülse kardır diyip moralimi bozmuyorum ve bunu sizlerle de paylaşmak istiyorum.

Eğer siz de "Haftasonu çok çabuk geçti yaa hiçbir şey yapamadım" demekten bıktıysanız, hemen aşağı doğru kaydırın sayfayı!


  1. Erken Kalkın
Biliyorum haftaiçi yeterince erken kalkıyoruz, "bir haftasonumuz var uyuduğumuz zaten" dediğinizi duyar gibiyim. Aslında yıllardır haftaiçi erken kalkan bir insanın vücudu belli bir yerden sonra bu duruma alışıyor zaten ve alarm kurmasanız bile aynı saatte kalkıyorsunuz. Böyle değilseniz de haftaiçi kalktığınız gibi 6-7'de kalkın demiyorum erken demekle. Öğlene kadar uyumayın. Ben haftasonları genelde 9-10 gibi kalkıyorum ve hem uykumu almış oluyorum hem de günü öldürmemiş oluyorum.Uyandıktan sonra birkaç saat yatağın içinde vakit geçirmek en sevdiğim şeylerden birisi. Özellikle haftaiçi alarmımı max. uyuyabileceğim saate kurduğum için direkt yataktan kalkmam gerekiyor bu yüzden haftasonu mutlaka ama mutlaka uyandıktan sonra yatakta vakit geçiririm. Dizi izlerim, instagrama bakarım, youtubedan video izlerim,kitap okurum ve ondan sonra kalkarım.
                      Resepti maanantai-angstiin
        2.Yapılacaklar Listesi Hazırlayın

Yapmanız gereken işleri yazıya dökerseniz hem unutmazsınız, gözünüzün önünde olur hem de yazarken unuttuğunuz başka şeyleri de hatırlayabilirsiniz. Bilmiyorum sizde de öyle mi ama ben hiçbir şeyi yazmadan yapamayanlardanım. Markete giderken bile liste yapmazsam illa bir şeyi unuturum. Bu yüzden haftasonu yapmam gereken ödevler, çalışmam gereken dersler veya evde yapılacaklar işlerim varsa mesela çamaşır yıkamak, evi süpürmek gibi mutlaka bir liste hazırlarım ve sürekli görebileceğim bir yere asarım. Bu listeye sadece yapmak zorunda olduğunuz şeyleri değil de mesela o hafta vizyona bir film girmiştir ve onu izlemek istiyorsunuzdur, listenize sinemaya gitmeyi de eklemelisiniz. Böylelikle sadece sıkıcı işlerden oluşmayan bir liste olduğu için "Üff aman boşver" diyip başınızdan savmazsınız.
                                           to-do list #weddingtodolist
        3.Bir Şeyler Yaparken Arkadaşlarınızı Davet Edin

Mesela spora gidecekseniz yanınıza bir arkadaşınızı da davet edin sizinle gelmesi için, böyle çok daha zevkli vakit geçireceksinizdir. Veya alışverişe çıkacaksanız, kuaföre gidecekseniz.. Hem arkadaşlarınızla görüşmüş olursunuz hem de işlerinizi halletmiş. Bundan daha verimli  ne olabilir :)
            .
        4.Kendinize Zaman Ayırmayı Unutmayın

Bütün hafta çalıştınız, yoruldunuz şimdi rahat bir nefes almak elbette hakkınız. Kahvenizi sizi uyanık tutması için değil de içmekten zevk aldığınız için için. Işıkları kapatın ve birkaç mum yakın. Arka fonda sakin bir müzik çalsın, gözlerinizi kapatıp bir süre öyle kalın. Tüm haftanın yorgunluğu bırakın bedeninizden aksın. Siz yenilenin ve taptaze enerjiyle dolun.
           
       5.Sanatsal Aktiviteler Güzel Bir Seçenek Olabilir

Özellikle İstanbul gibi bir yerde yaşıyorsanız adım başı müzeye denk gelebilirsiniz. Üstelik birçok müzede ücretsiz sergiler de oluyor. Bu sergileri gezebilir hem ilham alabilirsiniz hem de ruhunuzu beslemiş olabilirsiniz. Birçok festivaller, konserler oluyor bunlara mutlaka katılmalısınız. Sinema veya tiyatroya gidebilirsiniz. Gerçekten sanatın ruhu doyurduğunu hissediyorum ben. Bir tiyatrodan çıkarken kendimi çok daha farklı hissediyorum. Aklımda bazı sorular oluyor hayata dair, yani beni düşünmeye teşvik ediyor. Bu yüzden imkan buldukça böyle etkinliklere katılmaya özen gösteriyorum, bence siz de göstermelisiniz.
                     

Hepinize dopdolu haftasonları diliyorum !
Görüşmek üzere !

Yorumlar

Popüler Yayınlar