YENİ OKUL DÖNEMİNDE BAŞARILI OLMAK İÇİN YAPMANIZ GEREKENLER/ "BACK TO SCHOOL" ÖNERİLERİ

YOU CAN DO THIS
Okulların açılmasına sadece ama sadece 10 gün kaldı. Tatil yine su gibi akıp geçti. Her güzel şeyin bir sonu var evet ama güzel şeylerin sonu sizce de çok daha çabuk gelmiyor mu? Her neyse, işte yeni bir dönem başlamak üzere. Okula dönüş zilleri çalmaya başladı. Bu sene benim üniversitedeki 2.senem ve ilk sene yaptığım hatalardan dersler çıkardım. Bu sene bomba gibi döneceğim sana Edirne! Kendimce yeni okul döneminde neler yapmam gerektiğini, hayatımı nasıl düzenleyeceğimi oturup düşündüm ve bazı çözümler buldum. Siz de bu sene okulda daha başarılı olmak istiyorsanız veya ilk senenizde başarılı ilerlemek istiyorsanız bence mutlaka denemeniz gereken önerilerim var!

1.Derslere düzenli gidin.
Bu aslında benim ilk senemde de yaptığım bir şeydi. Bu gerçekten derslerinizde başarılı olmak için çok çok önemli. Derslere düzenli gitmezseniz konular arasında kopukluk olur hatta dersten komple koparsınız. Benim böyle derse gelmeyip imza attıran çok arkadaşım vardı ve derse dair ufacık bir fikirleri olmadan sınavına hazırlanmaya başlarlardı.Bu şekilde sınava hazırlanmaları çok daha zor olurdu. Bence en iyisi zamanında kalkıp derse gitmek, dersi yerinde dinlemek. Hem okulda daha rahat arkadaşlar edinirsiniz, sınıf ortamından ayrı kalmazsınız.
Research Universities: A Dirty Little Secret


2.Dersi derste dinleyin.
Dersleri aksatmasam da bazen derste dersi dinlemek yerine telefonumla oynardım veya uyurdum. Bu kesinlikle bu sene yapmayacağım bir şey. Çünkü hoca dersi anlatırken kullandığı bir örnek, bir cümle, bir benzetme bazen hiç kafanıza oturmayan bir noktayı çözüyor. Ve tabiki hocanın hangi noktaları önemli bulduğu yani sınavda sorma ihtimali yüksek olan konuları da görmüş oluyorsunuz bu da daha akıllıca çalışmanıza olanak sağlıyor. Yani eğer kalkıp gittiyseniz o dersin hakkını verin, boşu boşuna orda bulunmayın. Hocanın gözünde de kötü bir imaj sergilememiş olursunuz ki bu üniversitede işinize çok yarayabilir. Yeri gelir geçmek için 3 puana ihtiyacınız olur hocayla konuşmaya gittiğinizde "Sen derslerde beni dinlemiyordun" diyebilir.




3.Derste not tutun.
Bunu canım istediğinde yapıyordum canım istemediğinde yapmıyordum ama bu sene mutlaka yapmaya çalışacağım. Bazı hocalar slaytları bize veriyor bazıları vermiyor. Slaytları veren hocaların derslerinde genelde tutmazdım ama fark ettim ki not tutmadığım zaman dersten kısa sürede kopuyorum ve slaytlarda nerelerin önemli olduğunu bilmiyorum. En azından sırf dersten kopmamak adına bile not tutmak çok işe yarar. Hocanın bunu sınavda sorarım dediği yerde hemen not alabilirsiniz. Bazı hocalar da slaytları çok hızlı geçer veya slayt yoktur kendisi anlatır yazmaz. Hocanın hızına yetişemediğim zamanlarda da ses kaydı alıp evde dinleyip not çıkartırdım. Bu da çok işe yarayan bir yol hatta bu sene her derste bile yapabilirim.




4.Ayrı bir "Ders Notu" defteriniz olsun.
Bunu bir arkadaşımda gördüm. İlk başta saçma geldi ama şu an çok mantıklı olduğunu anladım. Gün içinde bazen 3-4 farklı dersimizin olduğu günler oluyor ve hepsi için ayrı defter getirdiğimiz de acayip ağır bir çanta çıkıyor ortaya. Çoklu defterler de bir çözüm ama bölüm başına düşen sayfası çok az oluyor bence, ben o yüzden çoklu defterleri tercih etmiyorum. Bunun yerine tek büyük bir defter tutup her günün tarihini dersin adını yazıp tüm derslerin notlarını bir arada tutmayı ve eve geldiğimde her dersin notlarını dersin ayrı defterine geçirmeyi düşünüyorum. Bence bu çok verimli bir yol olacak. Hem günlük tekrar yapmış olacağım hem de evde vaktim varken deftere yazacağım için çirkin yazmak zorunda kalmadan özenle defterimi tutacağım. Bu da benim çalışma isteğimi etkileyen unsurlardan biri şahsen. Yani bunu mutlaka ve mutlaka yapacağım bu sene!



5.Sınavlara son hafta çalışmaya başlamayın.
Bu ilk senede herkesin yapabileceği bir hata bence. Hatta çoğu bölümde bu şekilde rahatlıkla da geçersiniz ama ben diş hekimliği okuyorum, bizim gibi bölümlerde bu hiç kolay olmuyor. İmkansız değil ama sınav haftası çok yorulursunuz, sağlığınız bozulur. Ben bu sene kesinlikle son dakikaya bırakmayacağım ve dersleri haftaiçi notlarımı geçirirken tekrar ettikten sonra her haftasonu da genel bir tekrar yapmayı planlıyorum. Biliyorum ki bu şekilde yaptığım zaman konular birikmediği için çok fazla vaktimi almayacak, haftasonu dışarı çıkıp gezmeye de vakit bulacağım. Hem dersler de daha verimli geçecek önceki konularrı unutmadığım için. Çünkü bazen bir konu bir ders sürsinde bitmiyor haftaya sarkıyor. Önceki haftaya dair hiçbir şey hatırlamadığım zaman dersten de verim alamıyorum.  Sınav zamanı da çok daha rahat bir şekilde stres olmadan, sabahlamadan, sağlığımı bozmadan bu şekilde başarılı olabileceğimi düşünüyorum. 
Sem pridna Just an unstaged Thursday night // Пошла делать чай ☕️ , смотрю - живописно то как дай сфотографирую, поделюсь мотивацией

Yorumlar

Popüler Yayınlar