Kitap Eleştirisi: IKIGAI

8A4275C0-BE10-4441-A6A4-E3CC9186462E.jpeg

IKIGAI, son dönemlerde oldukça popüler olan bir kitap. Neredeyse herkesin elinde gördüm, okumam için de önerdiler. Japonların çok geniş bir kültürleri var ve inanışları, olayları yorumlama şekilleri hoşuma gider. Bu yüzden bu kitabı almak istedim. Ama beğenmedim. İçinde yazan şeyler hepimizin artık çok net bildiği şeyler. Stresten uzak olmak, kaygılanmamak, sağlıklı beslenme ve spor. Yani Japonlar’ın o kendine has kültürlerinden hiçbir şey anlatmıyor nerdeyse. Belki de benim kitaptan beklemtim yanlıştı o yüzden bu kadar hayal kırıklığına uğradım. Yine de bana çok boş geldi, içinde bilmediğim bir şey yoktu, bana bir şey katmadı. Ikıgai kelimesinin anlamını kitabın en başında tanımlayıp sonra tamamen uzaklaşıyor bence. Bu kitabı aldığımda fiziksel önerilerden çok zihinsel öneriler olmasını bekliyordum. Ama dergilerdeki zayıflama sayfaları gibi olmuş. Ikıgai’yi tam kavrayamadım mesela, adına yazılmış bir kitap okuduğum halde ne olduğuna dair fikrim çok az. Kitapta bir de “akışa kapılmak” diye bir konu var. Bu da sevdiğimiz şeyleri yaparken zamanın çok çabuk geçmesi durumuymuş. Ikıgaimize ulaşmak için akışa kapılmamız gerekiyormuş. Japonya’nın yaş ortalaması en yüksek kasabasındaki insanların yeme-içme ve gündelik alışkanlıklarını anlatıyorlar ama bizim özellikle İstanbulda uygulayabileceğimiz bir hayat tarzı değil. Kısaca; ben önermiyorum. Almanıza gerek yok, zaten hepimizin bildiği şeyleri anlatmışlar. İnternetten çok rahat ulaşabilirsiniz bu bilgilere.

Yorumlar

Popüler Yayınlar