Daha Verimli Bir Hafta Geçirmek İçin Pazar Günleri Yaptığım 6 Şey


Selam!
Pazar günlerini bir türlü sevemedim. Tatil desen tatil gibi değil, ertesi gün hafta başı.. Pazar günlerim hep miskinlikle geçmiştir hayatım boyunca. Hani o pazar günleri erken kalkıp boğazda kahvaltıya giden tiplerden olmadım hiç, Sanırım olmayacağım da hiç. Pazar günleri öğlene kadar uyuduğum, evde uyuşuk uyuşuk dizi-film izlediğim, kitap okuduğum, okul zamanı ödev yaptığım bir gün benim için.

Pazar günlerini tatil olarak değil de daha çok tatille hafta başı arasında bir geçiş günü gibi görüyorum. Cumartesi günü "arkadaşlarımla buluşalım, oraya gidelim, gezelim" modundayken pazar günü "yarın erken kalkacağım zaten yataktan çıkmıyım hiç" modunda oluyorum.

Pazartesi sabahı o alarm çaldığında elim ayağım birbirine dolaşır. Sersem gibi olurum, ne giyecektim, çantama ne koyacaktım hepsi karışıverir. Ben de sabah sabah böyle sorunlarla uğraşmamak için pazar günlerini kullanmaya karar verdim :) Yani şöyle ki, hafta içinde sabah uğraşmak istemediğim, yapmakta zorlandığım işleri pazar gününden planlayıp hazırlıyorum böylelikle kafa karışıklığı yaşamadan hazırlanabiliyorum.
Pazar gününü nasıl "planlama günü" olarak kullandığımı merak ediyorsanız, sayfayı biraz aşağı kaydırın!

 1. Ev/ Oda Temizliği
İşe odamı temizleyerek ve toplayarak başlıyorum çünkü bu hem beni motive ediyor hem de odam dağınıkken aklım da darmadağın oluyor. Etrafa attığım kıyafetlerimi, kitaplarımı toplayıp yerleştiriyorum ,hatta dolabımın içi çok dağınıksa onu da düzenliyorum bazen. çok derin bir temizlik olmasa da yerleri süpürüp bazı eşyaların tozunu alıyorum, yatağımı topluyorum.
            Efficient Dorm Room Organization Ideas 24

2.Masamı Düzenleme
Masamı çok çabuk dağıtan biriyim. O an ihtiyacım olan bir şeyi alırım kullandıktan sonra masama bırakıveririm veya masam yatağımın yanında olduğu için gece kitap okuduktan sonra kalkıp kitaplığa koymak yerine masamın üstüne koyarım, böyle böyle bir sürü şey birikir. Odaklanmak için sakin bir ortam şarttır. Ben de planlamamı yapmaya odaklanabilmek için odamı topladıktan sonra masamın üstündekileri de yerlerine koyar, masamı temizlerim.
Panneau perforé     

3.Haftalık Yapılacaklar Listesi
Hafta içinde yapmak gereken işleri, gitmem gereken yerleri, randevuları yazarım, önemli günleri (arkadaşlarımın doğum günleri vs.) işaretlerim, teslim edilmesi gereken ödevim veya sınavım varsa tarihlerini belirtirim ve ona göre bir çalışma programın hazırlarım. Yapılacakları öncelik sıralamasına göre sıralarım sonra onları günlere bölüştürürüm.
Top Tips on Getting Organized + Free Weekly To Do List Printable

4.Haftalık Kombin Oluşturma
Hafta içi giyeceklerimi genelde pazar gününden kombinlemeye çalışırım ki yıkanacak veya ütüleneceklerse önceden halledebileyim ve sabahları zaman kaybı yaşamadan direkt dolabımdan alıp üstüme geçireyim. Tabii bunu yaparken haftalık hava durumuna bakmayı ihmal etmeyin. Kombinleri önceden hazırlamak gerçekten çok kurtarıcı oluyor. Sabahları uykulu halimle elime ne gelirse giyip çıkan biri için hele. Hem hazırlanmak için harcadığım vakitten kısıp daha fazla uyuyabiliyorum hem de üzerinde düşünülmüş, şık kombinlerle dışarı çıkıyorum. Hatta bu postun en favori maddesi bence kesinlikle bu!
"Outfits for school" by dani-234 ❤ liked on Polyvore featuring NIKE, Neil Barrett, Frame Denim, Topshop, WithChic, adidas Originals, Converse and Vans:

Much too stark but I love the idea - space-saving and very chic. Love the shoes underneath too.:

5.Ertesi Gün İçin Çanta Hazırlama
Okul zamanı sabah çantamı hazırlamaya çalıştığımda hep bir şeyler unuturdum. O yüzden çantamı hep bir gün önceden hazırlamayı alışkanlık edindim. Ertesi günün ders programına bakıp kitaplarımı, yanıma almam gereken ek ödevler, dosyalar varsa onları, kalem kutumu, not defterimi, su şişemi koyuyorum ve sabah çantamı alıp çıkıyorum.
What's in my backpack?                                                                                                                                                      More        Bolsa

6.Haftalık Yemek Planı ve Market Alışverişi
Eğer yemekleri hazırlayan bir anneniz varsa çok şanslısınız :) Ailemden ayrı okumaya gittiğimde anladım ne kadar zor bir iş olduğunu. Yemek yapmak değil zor olan ne yapacağına karar vermek. Sebze-et dengesini kurmak, sağlıklı yemekler seçmek, tek çeşitle yetinmemek.. Bazen canım bir yemek çekiyordu mesela kalkıp yapayım diyorum ama evde malzeme eksik. Kalk markete git al derken gitti en az yarım saat. Ben de hem sağlıklı bir beslenme programı oluşturabilmek hem de eksik malzeme olmadan direkt yemek yapmaya başlayabilmek için haftalık yemek listesi oluşturmaya başladım ve yemeklerin malzeme listesine bakıp alışverişe çıkıyordum. Bunu pazar günü yapmak zorunda değilsiniz, bulunduğunuz yerde semt pazarları hangi günse o günden itibaren haftalık yemek planı yapıp alışverişe çıkmak daha mantıklı olacaktır.
A Sugar-Free 1-Week Meal Plan that doesn't have to be boring if you are suffering from high blood sugar levels. But what if there's a way to curb sugar absorption so you don't have to limit the foods you can eat? In the ancient times, those suffering from diabetes would simply chew the raw leaves of the Gymnema Sylvestre plant before meals. How does it work? Visit the link.              Learn how to lose weight, eat healthy, and enjoy life! Everything you need - a healthy grocery list, recipes, workouts, and fitness journals & charts.

Yorumlar

Popüler Yayınlar