YENİ BİR KARAR DAHA: YABANCI DİL GELİŞTİRME!


Merhaba!
Yeni aldığım kararlar doğrultusunda hayatıma ilk önce daha çok hareket katmaya başladım. Mesela her sabah ufak bir yürüyüşe çıkıyorum ve akşamları arkadaşlarla gittiğimiz cafeye yolu baya uzatarak gidip dönüyorum. Bence ilk aşamada durumu çok zorlamamak, yavaş yavaş bedeni yormadan tempoyu arttırmak lazım. Birden çok ağır bir fitness programına başlanırsa 1-2 gün devam edip üçüncü gün artık çok yoruldum yeter diye caymak işten bile değil.
Ek olarak su içmeyi artırdım ve yemekler arasında yediğim atıştırmalıkları neredeyse kestim. Aslında onları zaten aç olduğum için değil öylesine yediğimi fark ettim. Oldum olası çok az su içen bir insandım. Yani su içmem için baya baya susamış olmayı beklerdim veya daha da kötüsü susuzluğumu cola, meyve suyu gibi şeylerle geçiştirirdim. Asitli içecekleri çok seviyorum. Onları bir anda hayatımdan çıkaramadım ama azaltmaya başladım. Öğrenci evinde çok sağlıklı yemekler olmuyor tabii genelde hazır gıda veya tost, makarna tarzı şeyler. İnternetten yemek tarifleri öğrenmeye başladım. Mesela geçen gün mercimek yemeğiyle bulgur pilavı yapıp yedik. Hem sağlıklı bir yemek oldu, hem baya ucuza geldi hem de yemek yapmayı öğrenmeme vesile oldu. Bir taşla üç kuş yani :)
Bugün bir karar daha aldım. İngilizcemi geliştirmek!
Aslında ortalamanın üstünde, iyi derecede bir ingilizcem var. Lisedeyken ingilizce kursuna sonra da exchange programıyla Hollanda'ya gitmiştim. Pratiğim çok fazla gelişmişti. Baya akıcı konuşuyodum döndüğümde. Sonra üniversite sınavı zamanı baya uzak kaldım tabi köreldim. Bu yüzden üniversitede hazırlık okumak istedim ama hiç beklediğim gibi değildi. Daha çok akademik yazılar yazmayı öğretiyorlardı. Yani hazırlıktan beklediğim pratiği alamadım ve üstüne bu sene de derslerden ingilizceye hiç bakamadım bile. Dün arkadaşımla aramızda ingilizce konuşalım dedik ve akıcılığımı baya kaybettiğimi gördüm. Bu beni çok üzdü çünkü gelişmek için harcadığım para ve emekler boşa gitmiş gibi hissettim. Bugünden itibaren ingilizceyle daha haşır neşir olmaya başlıyorum! Benimle birlikte yabancı dilini geliştirmek isteyen varsa önümüzdeki günlerde detaylı şekilde yazacağım yaptıklarımı. Bugün bu kararın etkisinden çıkmadan hemen yazmak istedim, önümüzdeki günlerde yöntemlerle ilgili bir yazı paylaşırım. Bu challenge'a katılmak isteyenler kalem kağıtlarını hazırlayıp  beklesinler!
                   
      We all know how important English is nowadays, it’s the international language and everyone needs to know it. Maybe you want to study abroad, to attend a conference or just to travel. English isn’t my native language but knowing it opened me new doors, it’s crucial to know a foreign language, especially English. Gençler için Home Ofis Dekorasyonu Fikirleri                           

Yorumlar

Popüler Yayınlar