Verimli Bir Hafta İçin Planlama/Bir Haftamı Nasıl Planlıyorum?

Herkese merhaba!
Yeni bir hafta daha başladı. Her yeni bir hafta başlarken alınan kararlar gibi eminim birçoğunuzun bu hafta içinde bazı hedefleri var. Hepimiz kolayca hedef seçebiliyoruz ama icraata geçmek ve en önemlisi devam ettirebilmek konusunda sıkıntı çekiyoruz. Ben de uzun yıllar bu sorunu yaşadım. Her pazartesi diyete başladım veya derslerime günlük çalışacağım gibi kararlar aldım. İlk gün heyecanla uyardım bu kararlara, 2.gün biraz uyar biraz bozardım, 3.gün komple bırakırdım. Sınav zamanı geldiğinde düşünürdüm bu kadar zaman vardı ben ne yaptım bu vakitte diye ve zamanımı çok boşa harcadığımı anlardım. Bu durum artık bana çok fazla batmaya başladı ve ben de zamanımı nasıl daha verimli kullanabilirim diye araştırdım. Zaman içinde kendime en uygun tekniği bulmaya çalıştım, kendime uyarladım temelini aynı tutarak. Bu hafta tatilimin nerdeyse ilk haftası olduğu için bu pazartesi de benim için bir 'yeni kararlara başlama' pazartesisi oldu. Haftamı nasıl planladığımı, zamanı nasıl daha verimli kullanmaya çalıştığımı merak ediyorsanız aşağıya gelin! :)



Haftamı Nasıl Planlıyorum?
İhtiyacınız olan şeyler bir adet not defteri (veya ajanda) ve bir adet kalem. Şimdi başlayabiliriz!

1)Yapılacaklar Listesi

Yapılacaklar listemi haftabaşında oluşturuyorum. Hafta boyunca gitmem gereken randevular, yapmam gereken işleri sıralıyorum. Dikkat ettiğim şey programı çok fazla doldurmamak ve aniden çıkabilecek işler için de zaman bırakmak. Tepeleme doldurduğum zaman o programa asla uyamayacağımı biliyorum ve bunun motivasyonumu kırmasına engel olmak için 'gerçekçi' bir program hazırlamaya çalışıyorum.
Free Printable Watercolor To Do List | Beautiful list for organizing all of your tasks. Downloads instantly. Print as many as you like.

2)Haftalık/Aylık Hedefler

Planlamamı her ay başında daha kabataslak, her hafta başında ise daha spesifik olacak şekilde yapıyorum. Aylık hedeflerim genelde 'bu ay 4 kilo vereceğim', 'bu ay 3 kitap okuyacağım', 'spora başlayacağım' gibi hedefler olurken; haftalık hedeflerim daha özele inmiş olarak 'bu hafta 4 gün spora gideceğim', 'bu hafta kitabımı bitireceğim' gibi oluyor. Aylık hedef koymak aldığım kararları unutmama ve bu hedeflere giderken yapmam gerekenleri zamana bölebilme imkanı sunması açısından çok yararlı oluyor.



Ohhh, wat zijn ze leuk: bullet journals. En de mogelijkheden, die zijn eindeloos. Daarom vind je nu op Ladify 125 manieren om jouw bullet journal te vullen.

bullet journal

3)Ve tabikii MOTİVASYONU KAYBETMEME

Programa sadık kalabilmek için en önemli unsur tartışmasız motivasyon! Motivasyonumu kaybetmemek için bana zor gelen işleri yaptığım günlerde kendime ödüller koyuyorum, bir çikolata, güzel bir akşam yemeği veya istediğim kadar dizi izleyebilmek gibi. Programımın arasına sinemaya gitmek, arkadaşlarımla buluşmak gibi stresimi atıp kendimi resetleyeceğim aktiviteler de koymayı ihmal etmiyorum. En çok yararlandığım motivasyon kaynağım ise 'vision board'. Bu pano özetle hedeflerimin fotoğraf bulmuş hali. Sahip olmak istediğim fizik, kazanmak istediğim okul gibi hedeflerimin fotoğraflarının ve motive edici sözlerin bir arada bulunduğu bir pano olan 'vision board'ı sürekli görebileceğim bir yere koyuyorum ve böylelikle beni hep teşvik ediyor.
Vision Board Nasıl Yapılır adlı yazıma ulaşmak için : https://isilaytekinsen.blogspot.com/2017/12/yeni-yl-yeni-baslangclar-demek.html




Take A Peek Inside Sara Mueller’s Pretty Pink Home

How to plan your week to be productive with this step by step guide. Read more on the blog!

Yorumlar

Popüler Yayınlar