ÜNİVERSİTE SINAVINA HAZIRLANANLARA ÖNERİLER


Weirdly, this HUGELY motivates me. Seeing or reading about her studying really motivates me to go do it myself
Merhaba!
Üniversiteye giriş sınavının geçmesiyle bu sene sınava girenler ne kadar rahatladıysa 12'ye geçecekler de bir o kadar gerildi. Mezun olduğum liseden arkadaşlar da bana mesaj atmaya başladılar :) Nasıl çalıştın, ne yapalım, nasıl kazanılır? diye. Ben de sınava hazırlık sürecimi sizlerle paylaşmak istedim. Sınava gireceklere belki yol gösterebilirim.
Benim 12.sınıf olacağım sene dershaneler kapatılmıştı ve onun yerine fahiş fiyatlarla eğitim veren temel liseler açılmıştı. Ortaokulda o kadar çalış çabala anadolu lisesi kazanmak için, kazan, üç yıl da oku sonra son sene daha yeni açılmış, düzeni oturmamış bir temel liseye geç ve oranın diplomasını al. Bu bana hiç mantıklı gelmedi. Okuduğum lise İstanbul'un başarılı anadolu liselerinden briydi zaten, hocalarımı çok seviyordum ve hepsi dışarda çok pahalı ücretlerle özel ders veren hocalardı. Bütün bunları bırakmak bence saçmalıktı. Hem de üstüne temel liseye en az 10.000 tl gibi bir miktar ödememiz gerekiyordu. Ben de okulumda devam etmeye karar verdim ve 11.sınıfın yaz tatili için bir dershanenin yaz kursuna gittim. Bu kursun bana şu açıdan faydası oldu; yaz aylarında kendi kendime çalışmak bana çok zor geliyor yani evde çok çalışmayacağımı bildiğim için her gün kursa gitmek zorunlu çalışma oluyordu. Bir de lisede girdiğimiz sınavlar çoğunlukla klasik sınavlardı ve o tarz çalışmaya alışmıştım artık. Puan değil de sıralama sınavı olan üniversite sınavına çalışma stratejimi oluşturmamda bana yardımı dokundu. Sizin de böyle bir yaz kursuna gitme şansınız varsa öneririm. Ama eğer evde çalışacaksanız da ilk basamağın konularını yaz tatiline bitirmenizi ve en en en önemlisi oldukça çok deneme çözmenizi öneririm. Deneme çözmeye başlamak için tüm konuları bitirmeyi beklemeyin o zaman çok geç kalırsınız. Deneme çözerken zaman takibini yapabilmeyi öğrenmek çok büyük avantajdır. İlk basamakta sorular çok zor olmaz genelde ama çoğu kişi yetiştiremediğinden şikayet eder. Bu yüzden deneme çözmeye ne kadar erken başlarsanız o kadar hız kazanırsınız. Denemede çözemeyip hocaya sorduğum sorularda bir konuyu tamamen öğrendiğim bile çok olmuştu. İlk basamak sınavının konuları kolaydır ama ikinci basamak zorlar. Bu yüzden okulların açılmasıyla ilk basamak konularını çalışmayı bırakıp ağırlıklı olarak ikinci sınav konularına odaklanmalısınız. MF'de türev,integral gibi konular 12.sınıfta gösterilir ve sınavda en az 8 soru bu konulardan çıkar. Dersleri kaçırmamaya çalışın ve mutlaka bu konulara önem verin. İlk basamak konularını da unutmamak için ilk başlarda haftada 1 deneme çözün sınav yaklaştıkça deneme sayınızı arttırırsınız.
Bu çok uzun bir süre. Neredeyse komple 1 yıldan bahsediyoruz. Hayatımızdan 1 yılı her şeyden izole, ders çalışarak geçirmek tabiki çok zor. İlk başlarda hevesle başlayacaksınız ama zamanla kötü geçen denemeleriniz, yapamadığınız konular elbette çıkacak, bunlar çok normal. Çok hızlı ilerleyen arkadaşlarınız olacak çevrenizde ve strese girip moraliniz bozulacak. Sadece ama sadece kendi gelişmenizle ilgilenin. Çok iyi anladığınız konulardan 1000 soru çözmek yerine bir türlü yapamadığınız konuların üstüne gidin. Yapamayınca bırakmayın. Çok zaman harcayıp az soru çözmüş olmanız önemli değil, o konuyu öğrenmeniz lazım ilk önce. Sonra bolca soru çözüp hızınızı arttırmalısınız.
My Study Routine for Law School/University Exams      And then contact Grammar Bomb for feedback on your papers! www.GrammarBomb.comElienstudies | Great Study Set-ups, desk, study time, study layout, desk design, getting ready to study , online study session
Gece çok geç saatlere kadar çalışmak yerine erken yatıp 7-8 saat uykunuzu alıp sabah erken kalkıp çalışmak çok daha verimlidir.
Sizi motive eden sözleri çalışma masanıza asın, sıkıldığınızda tam karşınızda olsun ve sizi motive etsin. Hayalinzdeki üniversitenin, mesleğin bir fotoğrafını çıkartıp hep görebileceğiniz bir yere yapıştırmak da güzel bir yoldur.
Books mean a lot to me!!! — eatsleepandstudy: [21/100 days of productivity]... Cork Board Ideas
Evde çok sık mola veriyorsanız veya bölünüyorsa çalışmanız kütüphanelerde çalışabilirsiniz. Hem etraftaki herkes ders çalıştığı için bu sizi havaya sokup daha çok motive edecektir.
warmhealer:   my workspace  - Books Before Boys  smileandfocus: “ Can I study here everyday please? ”
Ben sınava bu şekilde hazırlanmıştım. Tabii herkes için en verimli yol başkadır ve bu yazdıklarım keinlikle bir bilir kişi veya profesyonel birinin görüşleri değil benim kendi tecrübelerimdir. Kendinize en çok uyan şekilde uyarlayabilirsiniz.
Genel olarak çalışma tarzımı anlatmaya çalıştım. İlerleyen zamanlarda daha spesifik yöntemler de yazarım.
Ben bu çalışma ile üniversite sınavında ilk 17k'ya girmiştim. Umarım herkes hedeflediği ve hak ettiği sıralamalara ulaşabilir. Çalışmaya başlayacaklara şimdiden kolay gelsinn !
Little ways to study more effectively. Find more study tips at Highschoolhints.com #studytips #study

Yorumlar

Popüler Yayınlar